Monday, November 3, 2008

Husk på deg selv

Huskeliste

Husk på å leve du har livet.
Husk på å legge bort harmen og kivet.

Husk å juble en gang i blant.
Husk på å holde på det som er sant.

Husk på å takke for helse og hell -
For ingenting kommer jo helt av seg selv...

Randi S. Nielsen

Noe jeg virkelig bør huske på i tunge tider. Når jeg ikke ser hvordan jeg ska holde ut 228 dager til skoleslutt. Men jeg får bare tenke på det uke for uke, dag for dag, et skritt om mangen. Og ser man tilbake i tid innser man hvor for tiden egentlig går. Greit. Kanskje jeg ikke får noen venner på skolen. Men det betyr vel at jeg får mer tid til meg selv? Mer tid til å dyrke kjærligheten til kjæreste Aleksander.
Det fine, men også litt skumle er at nå har jeg fått dilla på å lese igjen. Og jeg finner faktisk dramatiske Isabel Allende ganske lettlest. Det er godt mulig mange synes hun er det. Men så vidt jeg har skjønt har alle jeg har prata med om henne ment at ho ikke var det. For de som ikke har lest noe av henne, så er det ikke for sent å starte. Jeg leser for tiden Om kjærlighet og skygge. En bok jeg liker kjempe godt, alt for godt. Jeg føler meg faktisk litt trist innvending når jeg ser hvor lite jeg har igjen av boka. Men dette er vel da bare et påskudd for å anskaffe seg en rekke bøker av denne dama.
Jeg sa at det var trist at jeg hadde fått dilla på å lese, det er vel egentlig en løgn. For sitter jeg mye og leser betyr det at jeg tar meg tid til å slappe av og rømme til en annen verden uten psykisk å rømm Forhåpentligvis vil dette, akompanert av strikkedilla mi, resultere i at jeg faktisk holdet ut dette skoleåret. Kanskje jeg til og med orker å gi det lille ekstra, som jeg pleier å gi. Kjanskje jeg klarer det uten å gå om kull.
Men dette blir nok bloggen for denne gang. Nå må jeg fikse slutten av utpakkinga etter at jeg var i Mexico og besøkte fantastisk Torgunn, som er flink til å velge venner, og Hanne. Er du ikke enig Hanne? Klarer å velge venner som går godt over ens. Er ikke alle som gjør det. Til helga skal jeg prøve å få skrevet blogg om Mexico og alt jeg klarer å huske av det som hendte der. Det skjedde nemlig veldig mye.

No comments:

Post a Comment